måndag 21 september 2009

Platespotting

Det finns många i vårt land som roar sig med detta nu, och givcetvis var jag tvungen att haka på det för några månader sedan (började i juli i år). Även maken hakade på, och nu är det lite "tävling" mellan oss, även om han dragit ifrån en del nu (han är ute och åker bil mer än jag är, som oftast rör mig mest här i byhåla).
Vad handlar det om då? Jo, man ska hitta bilar med registreringsnummer (endast siffrorna) från 001 till 999. Man måste hitta dem i rätt ordning. Man börjar alltså med 001, går vidare till 002 osv. Jag ska just nu ha nummer 014 (maken ska ha 028), vilken jag hoppas kunna se idag.
När jag skulle ha 011 hittade jag numren 012, 013 och 014 i rätt ordning, samma dag, men de räknas ju inte eftersom jag saknade 011...
Det är en väldigt beroendeframkallande "hobby", som gör att man har svårt att inte vända huvudet efter alla bilar man ser ;).
Kul är det i alla fall, och gör att bilresorna känns lite kortare än vad de egentligen är! Prova du också!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Jag tänkte förut börja. Men, jag insåg att jag nog skulle bli rubbad av det, haha, så jag lade ner det. Jag (och T) läser ju alla skyltar på bilarna vi ser ändå - och gör ord o s v av dem. Så, det får räcka :-).

Populära inlägg