fredag 25 september 2009

Mysdag

Idag har jag och Victor varit hemma och myst bara vi två. Anledningen till det var att han hade en tid till läkaren kl 10:30 och jag tyckte det var lite väl meningslöst att han skulle vara på dagis före (från kl 8) eller efter (till kl 13:15), så vi tog ledigt!
Läkarbesöket gjordes med anledning av att jag vil få remiss till barnkliniken och få Victors astma utredd och på papper. Jag vill även att man gör allergitester på honom.
Läkaren vi hade var ny för oss (och på VC), men ung och ambitiös fick jag förklarat av vår BVC-sköterska som bokade tiden. Jag kan hålla med henne. Han kollade lungor, näsa, hals, öron etc på Victor och sa att han skulle skicka en remiss till barnkliniken. Inga problem alls. Han tyckte att det lät som ett bra "förslag" istället.

Efter VC-besöket åkte vi till Eskilstuna där vi käkade på McDonald's (IGEN) och sedan handlade lite mat och annat "bra att ha".
Hämtade också bebisens blivande bilstol. Känns lite mer verkligt nu när vagn, bilstol och en massa kläder står och väntar på bebis! Stolen vi köpte ser ut så här:

Är väldigt nöjd med den efter att ha klämt och känt lite på den!

Just det; 016 hittade jag idag också! Hittade den när vi kom in till Eskilstuna. Tyvärr har jag inte hittat någon mer...017 som stått vid dagis lös med sin frånvaro även idag!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg