lördag 26 september 2009

Klädbytardagar

Idag var jag och barnen i grannkommunen på den klädbytardag som några tjejer arrangerar två gånger per år (varje vår och höst). Jag har inte varit där på 5 år, och jösses vad det hade hänt grejer sedan jag var där sist.
Vi kom dit 30 minuter efter att de hade öppnat, och det var bilar ÖVERALLT. Det var hur mycket folk som helst!
Vi lyckades ta oss in och började kika på kläder. Hittade en del till Victor och tjejerna hittade massor till sig själva.
Jag hittade också en barnvagn som jag hade köpt ögonaböj om det inte vore för att jag redan hade köpt en vagn. Det var en Emmaljunga Edge, mörkgrön och svart med svart mjuklift för 250:- !!!!!!! Snacka om fynd! Funderade först på att köpa den och sälja brion eftersom Emmaljungan är mindre och smidigare, men jag gillar ju min Brio så den får stanna ;).
Hittade en jättefin overall i till 56 till bebisen. Jag har ju 2 overaller i stl 62, men känner att en i 56 kan vara bra att ha första veckorna i alla fall.
Handlade hur mycket kläder som helst (inklusive extrajackor och termosar) och betalade endast 560:-. Riktigt fynd!

När jag kom hem var maken ute och provkörde ny bil! En 7-sitsig Chrystler nånting (jag har knappt sett bilen så jag har ingen koll på vad det är). Bestämde att vi skulle köpa den. Vi kommer ju definitivt att behöva en 7-sitsig när bebisen kommer så det var lika bra att passa på nu!
Imorgon kommer vi troligen få motorcykeln såld och då ska vi leta efter en mindre extrabil också. Vi behöver 2 bilar i vinter när Roger inte kommer kunna åka hoj till jobbet! Får se om vi hittar nåt imorgon (om vi blir av med mc:n förstås).

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg