måndag 28 september 2009

Strul hos barnmorskan i vanlig ordning

Idag skulle jag till barnmorskan på första riktiga besöket efter inskrivningen. Kl 9:30 var tiden, och den har varit inbokad länge nu.
Jag klev ur bilen kl 9:15 på parkeringen hos barnmorskan, och just då fick jag ett meddelande på mobilen. Det var ett röstmeddelande (hade inga missade samtal konstigt nog). Det var från barnmorskan som undrade var jag var någonstans. Jag hade tid kl 9:00 sa hon. Men det stämmer faktiskt inte. Jag upprepade 9:30 flera gånger när jag pratade med henne i telefon när jag bokade tiden, och det stämde sa hon (det var samma sak förra gången när jag skulle dit och ta blodprover).
Nåja, 9:00 var jag inbokad enligt henne, och jag var även inbokad på onsdag... Eh, va? Varför skulle jag till henne 2 gånger samma vecka?
Nu blev det tajt med tiden idag, så vi bokade om till på torsdag istället. Får hoppas att det inte blir en massa strul då också!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg