måndag 28 september 2009

Tripp till Biltema och studier

Igår träffade jag min kära gamla kursare Jessica och plitade lite på C-uppsatsen. Det är en del finlir kvar på den som vi skulle fixa, och förhoppningsvis kan vi gå upp med den nu i oktober så vi blir klara någon gång.
Det var jättekul att träffa Jessica igen, det var ett tag sedan sist. Inte minst var det skönt att få gnälla av sig lite kring allt osm händer runt omkring! Hon förstår nämligen så väl när man gnäller! Hon kommer inte heller från ett perfekt hem, tvärtom, och hon är gift... Det var så skönt att få sitta och prata om roliga och tråkiga saker igen! Tyvärr träffas vi inte så ofta nu eftersom hon börjat jobba och pluggar bara deltid. Jag pluggar ju bara på distans så det blir som sagt inte så många träffar inbokade nu, men vi får råda bot på det!

När jag kom hem var maken och alla barnen i vår nyinvigda superfina lekpark som genom stort engagemang från 3 mammor har rustats upp något enormt under 1½ år. Igår var det officiell invigning och familjedag.
När de kom hem hade de fått figurballonger, blivit ansiktsmålade, fått korv med bröd, R hade fått kaffe och de hade fått massor av godis. Alltihop var alldeles gratis! Trots stormen så var barnen supernöjda med dagen!
Käkade lunch och begav oss sedan i nya bilen (en Chrysler transporter tror jag den hette...) till Biltema för att fixa en ny antenn till bilen.
Victor är överlycklig för nya bilen och tycker den är det bästa som hänt på länge ;). Han tycker det är så kul att det finns 2 baksäten och att man kan gå i bilen ;).
Jag premiärkörde bilen till skolan igår, och först blev jag förvirrad eftersom det är en automat (det var ett tag sedan jag körde en automat) och med handväxel (och det har jag aldrig kört med förut). Vande mig snabbt dock och insåg att bilen är grymt skön att köra. Det är bara ovant att köra nya bilar, innan man har lärt sig deras egenheter. Den här har bromsar som räcker att man tittar på dem så tar de och den är otroligt lättstyrd (vänder på en femöring känns det som).

På hemvägen från skolan hittade jag min efterlängtade 017. När vi skulle åka till Biltema hittade jag 018. En bra dag!
Hittade makens 031 på hemvägen från svärföräldrarna, där vi hade stannat för en liten pratstund.

Idag, om 1 timme, ska jag till barnmorskan för mitt första riktiga besök sedan inskrivningen! Ska bli spännande att se om mitt hb ligger lågt (vilket jag misstänker tyvärr).
Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg