måndag 7 september 2009

Hej och hå...

Måndag igen, och jag har insett att det är dags att ta tag i livet igen! Förra veckan skuggades av mormors begravning, och jag orkade inte riktigt ta tag i något alls.
Nu är det ny vecka och jag har gjort mitt bästa att komma igång igen.

I fredags knackade det på dörren här hemma, och en målare stod utanför och meddelade att han skulle komma på måndag morgon... Eh, jaha...och varför? Tydligen skulle fönstren målas. Detta har vi inte fått någon som helst information om. Visst har jag sett att de har hållt på i huset på gården, men jag trodde att det kanske bara var där. Vi har ju som sagt inte fått någon information.
Jaja, jag är ju hemma och vaken så det är skit samma. Han kom idag i alla fall, och det visade sig att det bara var på utsidan han skulle göra. Han kommer hålla på tisdag och onsdag morgon också...

Igår kväll började jag få ont i halsen och väldigt ont i luftrören (det får jag alltid när jag blir förkyld). Tyckte inte alls att det var roligt! Fick springa och köpa halstabletter och lite Varma Koppen för att fixa min hals. Efter ett par timmar började det kännas bättre. När jag hade gått och lagt mig låg maken och jag och tittade på TV ett tag. Då kom hesheten...och varade i ca 15 minuter. Imorse när jag vaknade kändes det mycket bättre. Har fortfarande lite ont i halsen, men inte alls så farligt mycket som jag hade igår. Lite huvudvärk också, men annars känns det bra.
Det är ovanligt att jag blir sjuk. Blir jag förkyld går det ruskigt snabbt över också. Räknar med att vara frisk imorgon igen. Maken har däremot gått och varit halvdålig (ja, i hans värld har han stått med ena foten i graven och den andra på ett bananskal) i 1½ vecka. Tur att man är av det starkare könet så man tar sånt här bättre ;).

Insåg idag att det var dags att ta tag i de kurser som jag läser. Jag läser 3 stycken samtidigt, och det är MYCKET att ta tag i. Lyckades fixa en inlämningsuppgift som skulle varit inne i onsdags, och skickade in den. Har också skrivit ut en del material som jag ska läsa under dagen som hör till en annan kurs...som är galet mastig (men den är juridik så det är inte så konstigt kanske).

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Karin sa...

Stackars maken, tråkigt att stå placerad sådär i 1!½ vecka ;-)

Mamma J sa...

15 minuters heshet?! Jajamän, det är till att vara sjuk i expressfart, haha!!

Boktokig Eva Boström sa...

Oj! tre kurser samtidigt! Då krävs det att du får vara frisk! Jag hoppas att du har kryat på dig och att allt går bra!

Populära inlägg