Det är alltid lika kul att sitta i telefonkö, speciellt hos Telia. Först ska man spendera flera minuter åt att knappa och säga sitt ärende. Eftersom det är digital-TV-boxen jag ska felanmäla så ska de först kolla om det finns några problem med kontakten och ger mig alla möjliga tips om hur jag kan avhjälpa felet... Problemet är ju bara att det inte är DET som är felet. Det är BOXEN som är felet.
Efter ett antal minuters tryckande hit och dit ska jag enligt den elektroniska rösten bli kopplad till supporten (det var ju det jag ville från början, liksom). Så börjar det: "Ditt samtal är placerat i kö. Vi besvarar samtalet så fort vi kan". "Du har plats 86 i kön. Väntetiden beräknas uppgå till 46 minuter". Jamen, tack för den då, Telia. Så får jag fortsatt tips om att jag kan gå in på deras hemsida och försöka hitta svaret på min fråga. Suck, nej, svaret finns inte där. Det är en ny box vi behöver.
Så; nu har jag plats 73...efter 19 minuter. Spännande värre!!!
Pussen & Kramen
/Ango
Här möter du mig i min vardag som virkande, stickande, läsande, bakande, filmtittande, arbetande, gift 4-barnsmamma!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Populära inlägg
-
Idag fick vi kattungar! Jag misstänkte imorse att det var på gång och fixade iordning en låda till Flisan. Hon hoppade i den direkt. Tyvärr ...
-
Paulina är hemma från skolan idag för att vila huvudet lite. Eftersom det är måndag, brydde jag mig inte om att ringa och göra en sjukanmäla...
-
Här kommer även Tjejsnack nummer 6 som handlar om: Ditt hem 1. Hur bor du? ~I ett radhus på 140 kvm, fördelat på 5 (6 beroende på hur man r...
1 kommentar:
Fruktansvärt frustrerande sådant där! Man kan ju tycka att iochmed att de är konkurrensutsatta borde de skärpa till sig - men nejdå.
Skicka en kommentar