Det är alltid lika kul att sitta i telefonkö, speciellt hos Telia. Först ska man spendera flera minuter åt att knappa och säga sitt ärende. Eftersom det är digital-TV-boxen jag ska felanmäla så ska de först kolla om det finns några problem med kontakten och ger mig alla möjliga tips om hur jag kan avhjälpa felet... Problemet är ju bara att det inte är DET som är felet. Det är BOXEN som är felet.
Efter ett antal minuters tryckande hit och dit ska jag enligt den elektroniska rösten bli kopplad till supporten (det var ju det jag ville från början, liksom). Så börjar det: "Ditt samtal är placerat i kö. Vi besvarar samtalet så fort vi kan". "Du har plats 86 i kön. Väntetiden beräknas uppgå till 46 minuter". Jamen, tack för den då, Telia. Så får jag fortsatt tips om att jag kan gå in på deras hemsida och försöka hitta svaret på min fråga. Suck, nej, svaret finns inte där. Det är en ny box vi behöver.
Så; nu har jag plats 73...efter 19 minuter. Spännande värre!!!
Pussen & Kramen
/Ango
Här möter du mig i min vardag som virkande, stickande, läsande, bakande, filmtittande, arbetande, gift 4-barnsmamma!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Populära inlägg
-
Hej, jag heter Ann-Charlotte, och jag är medberoende! Jag har vetat väldigt länge att jag är medberoende, men först nu har jag kunnat säga ...
-
Lugnet har lagt sig, och nu är vardagen som vardag igen. Det har ju varit lite annorlunda nu när vi flyttat. Dagarna har inte sett ut som va...
-
I lördags åkte vi ner till Linköping. Det var länge sedan sist nu! Jag blev grattad av mamma, i efterskott, och fick ett par nya orkidéer så...
1 kommentar:
Fruktansvärt frustrerande sådant där! Man kan ju tycka att iochmed att de är konkurrensutsatta borde de skärpa till sig - men nejdå.
Skicka en kommentar