tisdag 17 november 2009

Vilken natt...och morgon!

Började bli lite hostig och känna lite halsont igår kväll. Kände också att det gjorde lite ont över lungorna. Det gjorde inte ont i lungorna, utan bara på, runt dem så att säga.
Somnade vid 22:30 ungefär och vaknade kl 1:20 och har inte sovit mycket efter det. Hade jätteont över lungorna (fortfarande inte ont när jag andades) och jätteont i fogarna. Låg och vände och vred på mig och höll på att bli galen på att jag inte fick sova.
Vid 5:20 gav jag helt upp tankarna på att få sova mer och gick upp. Gick ut i badrummet för att borsta tänderna. När jag nästan borstat färdigt började jag må galet illa. Normalt sett går det över snabbt, men inte idag. Det tilltog i styrka och det var bara att kräkas... Tyvärr fanns det ju inget att kräkas upp. Upptäckte efteråt att jag hade fått bristningar i tinningarna efter kräkningen. Går nu omkring med lila märken i tinningarna. Jättefint...NOT!
Nu har jag städat lite i köket (klockan är nu 7:08) och känner mig grymt matt och trött. Det blir nog inte många knop gjorda idag!

När jag hade kräkts ropade Paulina på mig. Hon mådde dåligt sa hon och hade också sovit dåligt i natt. Hon blir hemma från skolan idag. Nu har alla tre barnen varit sjuka i omgångar. Hoppas det stannar här nu!
Läste att ca 100 av 230 elever på en skola i Köping var sjuka igår. Det går någon skum sjuka med huvudvärk, hög feber och magont. Det är ju det som alla mina barn också har haft. Även här i kommunen ligger halva högstadieskolan däckad i samma sjuka.

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Just precis de där symptomen har mina barn också haft. Hög feber, ont i "pannan" och ont i magen/illamående.

Något är det..

Populära inlägg