måndag 16 november 2009

Ultraljud idag

Idag är det dags för ultraljud igen. Ska göra ett tillväxtultraljud och ska samtidigt få mitt snittsamtal. Även pappren för sterilisering ska fixas.
Tänk om jag får ett snittdatum idag? När jag skulle snittas med Victor kom nog ett brev med datum någon vecka efter snittsamtalet, men då var samtalet några veckor tidigare än vad det är den här gången. Jag tror inte jag får något datum idag, men tänk om?
Det ska bli spännande att få tjuvkika lite på bebisen igen. Det är ju stor skillnad på storleken från förra gången. Nu är jag ju i v 31 och bebis bör ha närmat sig 2 kg i alla fall.

Igår sålde vi äntligen MC:n. Har haft den ute på Blocket ganska länge, men trägen vinner. Efter att ha sålt den så hittade maken en bil på Blocket (vi skulle ju köpa en extrabil) som de bara skulle ha 8000:- för. Det är en Volvo 855, jättefin i lacken och med sommar- och vinterdäck (sprillans nya vinterdäck) och skinnklädsel. Han ringde på annonsen och en halvtimme senare var köpet klart (bilen fanns i vår lilla håla till och med). Nu är vi alltså ägare av 2 bilar igen. Skönt!

Victor är hemma från dagis idag. Han mår bättre, men eftersom han inte har varit feberfri i 1 dygn ännu så får han vara hemma. Jag ska lämna honom hos maken på jobbet medan jag är på ultraljudet, och så hämtar jag honom när jag kommer tillbaka. Maken har bara 1 lektion idag, och Victor får vara med på de sista 20 minuterna av den, sedan är det bara kontorsjobb för maken, så då gör det inget att Victor är med. Dessutom tycker Victor att det är lite spännande att få vara med pappa på jobbet!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg