onsdag 4 november 2009

Nya erfarenheter

Idag var det dags att gå till barnmorskan igen. Det har redan gått lite mer än 4 veckor sedan sist.
Till en början såg allt bra ut, om man bortser från sf-måttet, då. Sedan kom det ena efter det andra...
Jaja, börjar från början:
Tog blodtryck, vilket var bra (114/67). Mätte magen...och det blev en smärre chock. Sf-måttet har ökat med 8 cm på 4½ vecka. Måttet idag var 34 cm (i v 28+6), mot 26 cm förra gången! Gissa om jag ligger en bra bit över övre kurvan, men ligger i ganska bra fas med min egen kurva.
Så var det dags för diverse provtagningar. Här kom det mindre positiva in i bilden. Jättepositivt var att mitt hb gått från 98 till 135 med dubbla Niferex (dem slipper jag nu). Blodsockret låg på 7,5, vilket inte är jättehögt, men i överkant för vad som är normalt. Det i kombination med att jag hade +3 på glukosen var ju inte så bra förstås. Så fanns det äggvita i urinen, +2. Nu ska jag tillbaka igen nästa vecka för att mäta mage och alla värden igen. Är blod- och urinvärden fortfarande dåliga blir det glukosbelastning. Har inte sf-måttet stannat av blir det tillväxtultraljud.
Jag hoppas verkligen att urin- och blodvärden är mycket bättre nästa gång.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg