torsdag 5 november 2009

Längtar till jul!

Igår när jag gick till barnmorskan började det snöa. Det var inga såna där underbart stora flingor som sakta dalar ner mot marken, utan det var kornsnö (sån där som gör så förbenat ont i ansiktet om det blåser också, vilket det inte gjorde igår som tur var), men ändå fick jag sån längtan till jul! Jag hade velat springa och hämta hem mina barn, placerat dem i soffan med pepparkakor och lussebullar, tända ljus i rummet och en mysig film på TV! Tänk vad underbart! Nu hämtade jag ju inte hem mina barn. Jag tror inte mina döttrars lärare hade hållt med om att det hade varit en bra idé att hämta hem tjejerna innan dagen ens hunnit halvvägs ;).
Idag snöar det också, men nu är det riktig yrsnö. Det har snöat hela förmiddagen, så nu har det faktiskt börjat bli lite vitt även på asfalten. Imorse var det bara vitt på gräset! Mysigt!
Vet ni vad mer det här med snön betyder? Att det inte är långt kvar tills bebis ska komma!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Anna sa...

Underbart skrivet, så talande! :)

Populära inlägg