onsdag 11 november 2009

Jaha, ja...

Har varit på besök hos min bm idag. När jag kom dit kl 9:30 sa hon "Sena?". Nej, sa jag, jag skulle komma kl 9:45. Hos henne stod det 9:15. Saken är den att hon skrev ut tiden på papper förra gången, då blev det kl 9:00. Hon ändrade den i datorn till 9:45 (jag såg när hon gjorde det) och ändrade på mitt papper till 9:45. Ingen av oss fattade något alls. Det enda hon visste var att de i receptionen hade ändrat i hennes tidlogg så att telefontiderna stod med nu (det gjorde de inte förut). Kanske blev det någon förskjutning då. Nåja, vi hann vad vi skulle i alla fall.
Mitt blodglukos låg förra veckan på 7,5 och idag på 8,4 så det var ju inte bra. Bakterier i urinen fanns inte, däremot ketoner, vilket betyder att jag måste dricka mer vätska (men jag har druckit dåligt igår och idag så det visste jag redan).
Urin ska in och skickas på bakterieodling, för jag kan ha en "tyst" urinvägsinfektion.
Mitt sf-mått var 34 cm, samma som förra veckan. Konstigt nog hade bm skrivit in 33 cm på förra veckan, men jag vet att hon sa; "Ja, jag kanske kan få ner det till 33 cm, men nej, det är lika bra att acceptera att det är 34 cm". Det har alltså inte ökat, även om det nu har gjort det enligt bm.
Kontentan av alltihopa blir att jag imorgon bitti ska göra en glukosbelastning hos bm, och så fick jag tid på måndag till tillväxtultraljud på spec-mvc. I kombination med ultraljudet ska jag få snittsamtalet också (så slipper jag åka tillbaka om 2-3 veckor igen för det). Det betyder alltså att om 2 veckor kanske jag vet vilket datum bebis ska komma...
Mitt hb hade sjunkit från 135 till 129 på 1 vecka så jag tänker börja ta Niferex 2 ggr/vecka (det skulle jag ju göra, men jag har faktiskt missat det) för att slippa behöva ta dagligen om några veckor igen.
Bebis låg lite konstigt i magen. Först hittade hon inga hjärtljud. Hon såg lite nervös ut, medan jag visste att bebis varit aktiv någon timme innan i alla fall så jag var inte orolig. Hon hittade flödet i moderkakan och lugnade sig lite. Så hittade hon bebis efter lite bökande och hjärtljuden hamnade på 145 slag/minut.

Ni kan väl skänka mig en tanke imorgon mellan kl 8 och 10 när jag lider av glukosbelastningen?

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg