torsdag 19 november 2009

Sjukt sjukt!

Ja, nu har vi väl varit sjuka hela bunten ett tag. Simone är den som är friskast, och har inte "nyinsjuknat" sedan hon var sjuk förra veckan. Maken börjar bli bättre i sin influensa, jag känner mig också något bättre, men långt ifrån bra. Paulina är hemma för tredje dagen idag, men idag är den där "extradagen" som hon är hemma, så imorgon ska hon till skolan igen. Victor är hemma igen. Han var hemma i måndags eftersom han var sjuk lördag och söndag. Igår var han dålig igen och var hemma. Inatt har han hostat och rosslat en del så han får vara hemma idag också (han har ingen feber eller så, utan är hemma för att slippa astmabesvär).
Jag är hostig, matt i kroppen och har väldigt ont i halsen. Har varit väldigt illamående, dassig i magen, febrig till och från och min foglossning och ryggvärk har spelat upp väldigt medan jag mått dåligt.
Är det svininfluensan jag haft så är jag väldigt glad att jag inte har vaccinerat mig, utan har tagit eländet istället (maken säger likadant). Det här har inte varit värre än en vanlig "bonnförkylning" (jag drabbas ju aldrig av något annat, och är tämligen säker på att jag aldrig haft en influensa i hela mitt liv) och jag går stärkt ur detta också. Visst är det jobbigt med hostan när lungorna är ihopknölade i brösthöjd, för jag har grymt ont i alla muskler som är runt om bröstkorgen, men det kan jag leva med ett par dagar till!
Nu ska jag försöka läsa lite kurslitteratur! Har inte blivit mycket pluggande av de senaste dagarna av någon konstig anledning ;).

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Usch, vad ni har det jobbigt just nu.

Men, då har ni det överstökat till kommande födelsedags- och julfirande :-).

Alltid något att glädja sig över..

Populära inlägg