måndag 23 november 2009

Ingen barnmorska

Det blev inget besök hos barnmorskan idag. När jag stod på dagis och skulle lämna sonen ringde min mobil. Det var barnmorskan som meddelade att hon var sjuk, med förmodad svininfluensa. Hon hade bara åkt till jobbet för att fixa Tamiflu och avboka patienter. Eftersom jag inte var vaccinerad tyckte hon inte att jag skulle komma ner. Jag berättade att vi med största sannolikhet har haft svininfluensan redan, men jag tyckte inte att hon skulle vara kvar på jobbet så vi kunde stryka min tid hos henne ändå.

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Barbro sa...

Vilken sjukdomsröra ni har!
Blev maken bättre efter läkarbesöket?
Här är det också ganska rörigt!
Sonen med fästmö ska ha sitt första barn, imorgon går tiden ut. Men de bor 25 mil ifrån BB,(såna avstånd har vi) och trots att hon har lite högt blodtryck och ont i huvudet så vill de vänta med att skicka iväg henne, till imorgon i alla fall. Hoppas det går bra!
En kusin till mig tror att hon fått svininfluensa trots att hon tagit sprutan.
Vår äldsta dotter ska ju också ha barn, sitt fjärde, kring årsskiftet och hennes man har fått ont i ljumsken och feber. Hoppas han får veta vad det kan vara, när han far på koll på vårdcentralen åt morron.
Vår yngsta dotter har nog haft influensan, hon hostar och hostar, men det blir bättre och bättre, vartefter dagarna går.
Krya på er/Barbro.

Ango sa...

Barbro:
Ja, nu har det varit mycket sjukt ett tag! Hoppas det lugnar ner sig nu och vi slipper vara sjuka över jul och nyår i alla fall!
Maken blev mycket bättre direkt efter läkarbesöket. Det var en helt annan man som kom hem!
Hur har det gått för dina barn med familjer? Det låter lite illa att de inte tar din sons fästmös höga blodtryck på allvar. I och med att det är långt till sjukhus borde de vilja ha extra koll, tycker jag!
Hur har det gått för dotterns man? Har han fortfarande ont i ljumsken? Hoppas det löser sig för er också och att ni slipper med sjukor!

Populära inlägg