söndag 8 november 2009

Namn

Just nu är ju namn väldigt intressant här hemma, speciellt som bebis ankomst kommer närmare och hittills är han rätt namnlös (bortsett från Egon, då). När jag läser morgontidningen så brukar jag alltid fastna vid familjesidorna, dels för att titta på födelseannonserna, men också dödsannonserna (det finns många coola namn på de äldre generationerna).
Idag fastnade jag vid två olika födelseannonser, just för att familjerna valt så totalt olika namn till sina barn, vilket jag tycker är underbart. Jag har lite svårt för det där att syskonens namn ska "matcha" varandra. Alla barn är unika individer och när vi valt namn har vi utgått från varje barn, och vilket namn som skulle passa just det barnet. Tankar på vad de andra barnen heter har vi helt struntat i. Det har resulterat i att våra barn fått en "udda" kombination med ovanliga namn (tjejerna) och väldigt vanligt (Victor).
Idag hittade jag riktigt "udda" kombinationer som jag gillade: tvillingarna Naima och Gunnar, och syskontrion Lova, Ragnar och nytillskottet Magnus. Syskontrions namn tyckte jag var extra häftigt eftersom det är namn från tre olika generationer.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg