tisdag 17 november 2009

Svinet på besök?

Eftersom hela familjen är sjuka, mer eller mindre, och alla har samma symtom, ringde maken ner till VC nu på morgonen (speciellt som han tillhör riskgrupp, och inte vaccinerat sig ännu).
Han beskrev symtomen som vi alla delar här hemma, och de hade sagt att det mycket väl kunde vara svinet som var och hälsade på hos oss. Enligt den han pratade med var risken att bli svårt sjuk mindre om man aldrig tagit vaccin mot säsongsinfluensa (det har jag läst förut också) eller om man aldrig haft någon influensa (och mig veterligen har jag aldrig ens varit i närheten av att ha någon sådan). Kanske är det så, jag vet inte, och eftersom de inte tar prover så får vi inget svar heller. Jaja, blir det inte värre än så här kan vi alla leva med det! Känner mig mest väldigt matt i kroppen och väldigt illamående idag. Har svårt att framför allt dricka något (och det är ju inte bra). Illamåendet blir 10 resor värre om jag dricker, men äta funkar lite bättre!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg