söndag 22 februari 2009

Vilken skräll

Jag börjar faktiskt tro att det fifflas med röstningssiffrorna i melodifestivalen. BWO gick bara vidare till andra chansen och Molly Sandén gick direkt till Globen... Mollys låt var ju en grym tråklåt. BWO:s låt var inte heller så jäkla rolig men betydligt mycket bättre än Sandéns.
Att EMD skulle gå vidare det var det väl egentligen ingen tvekan om. Småtjejerna satt väl och röstade genom hela programmet. Jag hade en tjej här hemma som röstade på den. Hon hade också gjort en lapp med EMD och hjärtan på som hon höll upp under framträdandena...
Rickfors låt påminde väldigt mycket om hans gamla hit Köpa vingar för pengarna. Vissa partier var grymt lika. På tal om det så irriterade jag mig på att Sandéns låt lät hemskt lik en annan låt, Celine Dion...Titaniclåten (har fått hjärnsläpp och minns inte vad den heter).
Vidare i melodifestivalen då; Sofia och låten Alla. Varför sjunga på grekiska? Jag förstår det inte alls. I och för sig är jag tveksam över om låten hade varit bättre på engelska. Klart att den låten blev internationella juryns favorit (vilka är de i den där juryn egentligen?).
Det var två låtar jag gillade extra mycket igår; Rigo...feat. Red Fox. Den kommer gå varm i sommar liksom Maja Gullstrands låt (hur kunde den komma sist?). Den sistnämnda gillade jag grymt mycket. Förstår att den inte gick hem i de här sammanhangen, dock.
Velvet, då, vad tusan hade hon på sig? Ingen rumpa har hon så det såg inte så snyggt ut (jag veeet att jag är ytlig nu). Låten var heller ingen höjdare, inte ens för att vara en eurodiscolåt. Den kändes väldigt banal till såväl musik som text.
Mede, då. Ja, hon var inte fullt så fast i sitt manus igår. Hon tittade faktiskt in i kameran då och då, men inte sjutton var hon rolig för det... Urtrist!

Har, till Paulinas stora lycka, börjat virka igen. Det var några mönster i en veckotidning jag fick i brevlådan för ett par veckor sedan så jag tänkte; varför inte? Nu är första duken färdig, den som Paulina har beställt till sitt sängbord. Så här ser den ut:



Ursäkta det suddiga fotot... "Någon" har varit och kladdat på linsen på kameran, men det såg jag inte förrän jag laddade upp bilden på datorn så nu idds jag inte ta ny bild.
Nu har nästa handarbetsprojekt startat en döskalletröja till Victor. Det kommer bild på den när jag är färdig så småningom.

Idag är det söndag, klockan har nyss slagit 7 och jag har redan varit uppe i 45 minuter. Varöfr? Ja, det undrar faktiskt jag också. Jag vaknade och var jättepigg redan vid 5:20. Jag kände att det inte var någon idé att försöka somna om när jag legat och vridit och vänt på mig i 45 minuter. Dessutom låg Victor bredvid migi sängen, och han far som en propeller så det går inte att somna när han far runt. Får se hur pigg jag är i eftermiddag...

Mer snö har vi fått i natt. Det snöade lite hela dagen igår. Det var sån där snö man vill ha på juafton; med stora flingor som sakta dalar ner mot marken. Synd att det inte är julafton bara. Nu börjar jag känna att vi faktiskt har haft väldigt mycket snö i vinter så nu vill jag inte ha mer. Nåja, det kom i alla fall mer under natten så det har nog kommit 5-8 cm nysnö under natten. Termometern visade en temperatur på -0,8 grader för en stund sedan så det verkar bli ett perfekt uteväder. Idag tar vi nog pulkorna, termosar med varm choklad och lite mackor och sticker till pulkabacken.

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med i det mesta, hade velat ha BWO och Rigo & co direkt till final och velvet och EMD till andra chansen. Gillar inte Maja men låten var okej. Men Molly? Och Rickfors? Velvet var helt okej och greklåten är bara ett stort Why?? Mede sög som vanligt. Och låten heter My heart will go on. :)

Mamma J sa...

Hade hellre sett Velvet till finalen än Molly, helt klart! BWO är förutsägbara och jäkligt tråkiga, men har nu folk fastnat för en så har de... Rigo var nog roligaste låten trots allt. Även om den lite lite lät som Robyns skvallerbyttasång i vissa partier, eller inbillar jag mig nu?

Populära inlägg