lördag 14 februari 2009

Tänk så det kan lösa sig

Jag har haft min lilla "racer" ute till försäljning på Blocket sedan i torsdags, men ingen har nappat på den. Anledningen till att jag ska sälja den är att den är obesiktad, och det är ett fel på den som gör att den inte kommer gå igenom besiktningen. R skulle ha lagat detta, samma dag som han hamnade på sjukhuset med sin trasiga rygg för flera veckor sedan. Ja, så låg han på sjukhuset en vecka och så opererade han knät och bilen är fortfarande obesiktad. Jag behöver verkligen min bil så jag har börjat bli lite desperat av allt pusslande med den enda bilen vi har i familjen. Så bestämde vi att vi ska försöka hitta en bil som är skattad och besiktad åtminstone till sommaren.
När jag gick för att handla idag, mötte jag en gammal granne. Vi har snackat bilar förut och han har velat ha tips på billiga bilar. Nu frågade han om jag var intresserad av en billig bil. Han hade en Volvo 740 som han nyss satt ut på Blocket. Jag frågade vad han ville ha för den, och han sa 3500:- eftersom vi "känner" varandra. Så frågade han om jag hade kvar min Peugeot, och det sa jag att jag hade, och så berättade jag historien om den. Då säger han att han kan ta min bil och 2000:- mellan. Jamen, visst, såklart! Nu har jag då sålt en Peugeot, och istället blivit ägare till en Volvo 740....men den lade ju såklart R beslag på direkt så nu sitter jag med en jäkla Ford Mondeo istället. Jaja, jag har ju en bil i alla fall!
Tänk så det kan lösa sig ibland!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Haha, perfekt!

Även om Volvon borde sägas vara DIN nu då?! ;)

Unknown sa...

Skönt att det löst sig!

Populära inlägg