måndag 23 februari 2009

Jösses, delas det ut extrapengar den här veckan?

Simone frågade nyss om hon fick gå ut och hämta posten. Visst, sa jag, men jag tror knappast att den har kommit. Den brukar inte komma förrän runt lunchtid nämligen. Jodå, sa Simone den hade kommit. I och för sig tyckte jag att jag hörde brevlådan slå igen någon minut tidigare, men trodde att det var grannen som tittade i sin brevlåda.
Simoen går ut och kommer in med en hög reklam som jag inte skådat sedan julveckan. Jag räknade och konstaterade att det var inte mindre än 16 olika försändelser...
Visst, det är lönevecka nu, men det delas väl inte ut extra mycket pengar för det? I och för sig så är folk köpstarka nu i februari, när alla återhämtat sig efter julens bravader och sega januari, men ändå... 16 försändelser!!!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg