torsdag 12 februari 2009

Hemtenta...

Idag måste jag bli färdig med en hemtenta så jag kan skicka in den. Den ska vara inne imorgon och jag tänker inte sitta och åka in till skolan med den imorgon (3 mil enkel) när vi inte har någon föreläsning. Den får gå med snigelposten, så den måste verkligen bli klar idag. Som tur är så är jag sådan som arbetar snabbt och effektivt när det väl gäller. Jag brukar kunna "slänga ihop" en hemtenta på ett par timmar och få VG på den. Jag vet att det låter skrytigt, men jag är sån. Jag tror det beror på att jag brukar bearbeta tentan i huvudet ganska lång tid innan, så det är bara att skriva ner det. Den hemtentan jag håller på med nu är en intervjuanalys som ska vara på 3-4 sidor. Jag har skrivit 3 sidor, så egentligen är det bara finliret kvar, så det blir 4 sidor.
När den är klar ska jag ta tag i den andra kursen, klinisk psykologi, där jag ska kommentera någon annans arbete på hemtentan där. Jag har skrivit mitt arbete och har bara kommentaren kvar, jag måste bara läsa lite mer på det hon skrivit om innan jag ger feedback. Tänkte vara klar med det idag så jag kan SLAPPA imorgon!

Igår hade Simone med sig en lapp hem från skolan. Det är om sportlovsaktiviteter som kyrkan arrangerar. De har alltid massor av roliga aktiviteter för barnen på skolloven. Nu frågade jag Paulina och Simone om de ville hitta på något (de ska vara på fritids 3 dagar den veckan eftersom jag är i skolan). På tisdagen ville de följa med när kyrkan ordnade en bussresa till Tom tits i Södertälje. De tyckte att det skulle bli jättekul, så jag ska ringa och anmäla dem idag. Tyvärr visade det sig att bibblan har ett "Nordpolentema" på sportlovet, med en kille som varit där och som föreläser om det. Han föreläser för barn så de har delat upp i åldersgrupper och han föreläser (och så är det en massa annat de får göra) i 3 dagar. Jag tyckte det skulle vara jättespännande och kikade när det skulle funka med barnen. Samma dag som Paulina och Simone ska till Tom tits så är det just den åldern som det ska föreläsas för... Så typiskt. Jaja, de ska nog få hitta på roligheter ändå!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis så gör jag också med hemtentor! :) Kan du inte skicka den via mail? Låter roligt med sportlovsaktivitetr, men synd när det krockar. Lycka till med tentan! Jag har klinisk examination i dag. Kram!

Populära inlägg