fredag 6 februari 2009

Massor av snö

har det kommit under dagen. Tyvärr ligger temperaturen över vad som är hälsosamt för att det ska bli någon framtid för den här snön. Det enda som händer är att det slaskar framåt kvällen och fryser på under natten. Inget kul alls. Riktig kramsnö är det i alla fall.

Har försökt plugga idag, men det känns som om jag knappt går på styrfart nu. Jag har tappat motivationen till skolan helt, TROTS att jag tycker att det är jättekul och superintressant.
Jag har haft kronisk huvudvärk i flera dagar nu. Jag somnar med huvudvärken och vaknar med den. Jag VET att den beror på att jag spänner mig väldigt mycket. Jag kommer ofta på mig själv med att spänna käkarna under dagen, och jag försöker att vara medveten om det och slappna av, men det går tydligen inte alls. Dags för semester kanske?

R är fortfarande såååååå dålig efter sin operation. Ursäkta men jag tror knappast att man blir bättre av att ligga framför TV:n hela dagarna heller. Tvärtom! Man MÅSTE upp och röra på sig. Nu har det gått 10 dagar sedan operationen och det finns nog ingen annan i hela världen som haft det så tufft som honom. Man skulle kunna tro att de opererade fel och gjorde en hjärttransplantation istället för att sätta tillbaka ett korsband i knät.
Ja, jag tror säkert att han har ont, MEN det blir inte bättre av att ligga på soffan och tycka galet synd om sig själv! Jag förväntar mig inte att han ska upp och storstäda, varför skulle han göra det nu, om han aldrig gör det annars?, men jag förväntar mig att han i alla fall låter soffkuddarna få andas ibland. Ja, det är ju tur att man inte är karl. Efter kejsarsnitten har man varit uppe och sprungit så fort det bara tillåtits (jösses vad sur jag varit på personalen på BB för att de inte tillåtit mig att gå upp fort nog). Kroppen och psyket mår bättre och blodgenomströmningen ökar så kroppen kan läka fortare. Men det är klart, jag är ju som sagt inte karl så jag förstår ju inte vad smärta är...

Ikväll är det dags för Let's dance igen. Gissar att vi kommer sitta klistrade i vanlig ordning. Jag hoppas faktiskt att Kitty åker ut ikväll, för jag har lite svårt för att se den damen.
Imorgon drar Melodifestivalen igång. Jag har verkligen noll koll känner jag. Jag har inte ens brytt mig om att lyssna på låtarna i förhand. Jag försökte sätta mig in i hur nya röstningssystemet funkar, men jag tappade bort mig någonstans på vägen. Jag fattar inte mycket av det, och orkade inte försöka läsa om det igen. Några går vidare i alla fall, och det lär väl i vanlig ordning inte vara den som svenska folket gillar bäst. Istället för att SVT ska förstå att det mest demokratiska vore att låta tittarna bestämma vinnaren till 100 %. Bort med jurygrupperna helt. Nej då, in med ännu en jurygrupp bestående av internationella "förstå-sig-påare". Samma med röstningssytemet. Låt alla tittare rösta på den man vill ska åka UT. Den man tycker är sämst... Men det är klart då tjänar de inte lika mycket pengar som nu (speciellt nu med nya systemet då det ska röstas hur mycket som helst).
Jaja, det blir väl bra antar jag...

Nu ska jag mumsa ett par pepparkakor innan jag åker och hämtar barnen!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Vi har missat dansen ikväll p g a fest. Får kolla in TV4 Anytime imorgon istället.

Jag kan säga att jag inte heller har den minsta koll på Melodifestivalen - och att de har ändrat röstningssystemet hade jag inte en aning om. Ja, du ser.

Iochmed alla dessa deltävlingar har den sin magi och blivit bara ännu ett underhållningsprogram där man röstar på ett eller annat sätt. Trist tycker jag!

Populära inlägg