torsdag 12 februari 2009

Hm...jag undrar om jag skulle...

I min familj (och i sisådär ett par miljoner till i vårt land) är det bara mamman som vet var hon lägger sina saker, och bara hon som vet var sakerna ska "bo". Alla saker "bor" någonstans, och det är det som gör att man hittar dem nästa gång man ska ha dem...just för att man vet EXAKT var man ska titta.
Tyvärr har inte det här gått fram till resten av min familj. Därför funderar jag på om jag ska följa deras exempel. Majoriteten borde ju sätta normen, liksom...
Nästa gång jag plockar ur diskmaskinen kanske jag skulle ta och lägga gafflarna i torktumlaren, djupa tallrikar utspridda under sofforna och glasen under sängen. När någon frågar efter en gaffel kan jag säga som de andra "Jag vet inte var de är!" och se jättefrågande ut.
Ja, jag kanske skulle....

Pussen & Kramen
/Ango
Skicka en kommentar

Livets skörhet

Den senaste tiden har jag blivit påmind om hur skört och bräckligt livet är. Det började med att min faster dog pga blodförgiftning i april....