söndag 15 februari 2009

Helgen är snart slut

Helgen är snart till ända och det har blivit en ganska slapp helg med mycket mat och godis och konstiga sammanträffanden (angående bilköp/sälj nedan).
Igår var Simone på kalas hos en klasskompis, och idag var den tjejen här och lekte i några timmar. När hon hade åkt hem ringde en klasskompis till Paulina och ville leka. Den tjejen har en lillasyster som Simone gillar att leka med, så båda tjejerna skjutsades hem till kompisarna för ett par timmars lek.
Själv har jag suttit och läst ut Sirila gentlemän sökes av Karin Brunk Holmqvist. Jag har stått på kö på den boken sedan mitten av november och förra veckan fick jag den äntligen, så nu har jag lagt alla andra böcker åt sidan och bara läst den. Nu är den slut och jag måste säga att jag verkligen gillade den boken. Mer om det kan ni ju läsa om ni klickar på länken ovan så ni kommer till min bok- och filmblogg där jag skrivit om den.

Imorgon är det föreläsning igen. Har ingen lust alls att åka till skolan, men jag vet att jag kommer tycka att det är helt ok bara jag kommer dit.
Imorgon börjar också delkurs 2 i den kliniska psykologin som jag läser. Nu ska vi diagnostisera. Vi ska få ett fall som vi ska sätta en diagnos på, helt enligt kriterierna för diagnoser. Vi ska också hitta på ett eget fall där vi ska sätta en diagnos. Det ska bli jättekul att testa.

Nu måste jag få ungarna i säng. Varsin film ska de titta på innan de ska släcka lampan och sova. Simone sitter och tittar på Mamma Mia (som vanligt), Paulina ska titta på High school musical 2 och Victor ska titta på rallyfilm (som vanligt). Tur att det mesta är som vanligt...

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en skön helg! Du måste berätta vad som fanns i OLW:s schlagerkit!! *nyfiken* Ha en bra vecka! Kram!

Ango sa...

AnnaK:
Schlagerkiten innehöll glitter för 2 personer: 2 guldiga flärpar, 2 svarta sugrör med guldglitter runt, 2 tatueringar (I love Schlager) och 1 liten burk med "glittersmink". Var ju tvungen att handla så vi fick 2 schlagerkit så det räckte till alla ungarna ;).

Kram
/Ango

Populära inlägg