torsdag 19 februari 2009

Så går det...

Jag har ju försökt lära gamla hundar sitta...eller medelålders män att tvätta kanske det heter (ungefär lika hopplöst är det i alla fall).
Jag försökte tvätta bara mitt och de minsta barnens tvätt ett tag, men det slank ju med annat också av bara farten så det blev inget bra. Då började jag med att jag bara tänker tvätta varannan dag. Att bara tvätta varannan dag är som att försöka smälta ett isberg med endast en cigarettändare. Ett omöjligt projekt! Tvättkorgen svämmade ju över även om jag precis satt igång en maskin tvätt...men det kan ju inte vara mitt problem, eller hur?
Hur som helst så har min kära make plötsligt inga strumpor. Ooops. Hur kunde det bli så? Jag förstår ingenting.... Min kommentar var; "Det verkar som om det inte är någon som tvättar". Ja, nu är det en maskin tvätt igång då, helt på hans initiativ...på min tvättdag, så då kan ju inte jag behöva tvätta förrän på lördag igen!

Samma var det med disken. Jag tänkte jag skulle se när maskinen plockade ur sig självt, för det brukar den tydligen göra både nu och då...
I tisdags morse satte jag igång diskmaskinen, och åkte sedan till skolan. När jag kom hem efter lunch såg jag att maken hade varit hemma och ätit lunch, men diskmaskinen hade han inte stängt av. Jag stängde av den och öppnade luckan... Igår, onsdag, eftermiddag svämmade diskbänken över av disk som inte gick att få in i diskmaskinen...eftersom det var fullt av ren disk där. Den disken såg ju inte jag...och inte förstod jag heller att jag skulle plocka ur diskmaskinen...utan jag gjorde som andra; staplade på varandra. Ja, till slut så bemödade sig R med att plocka ur diskmaskinen och plocka in nytt. Aha, var det så man skulle göra?!

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

enAnnan sa...

Hahaha skrattar högt vännen.
Hur många barn var det du hade sa du???? ;)

Alla sätt är bra och även om det tar tid så kanske det funkar.
Jag hoppas.

Kramar

Anonym sa...

haha, jag kör med samma taktik här efter att ha sagt upp mig som projektledare. Och det ser lite värre ut än vanligt och tvätten finns överallt UTOM i garderoberna. Men det är väldigt skönt att bara släppa vissa bitar! Stå på dig (oss) och kämpa på!!:D Kram!

Mamma J sa...

Heja heja!!!!

Populära inlägg