söndag 1 februari 2009

Söndag igen

Då var det söndag igen, och man kan konstatera att helgen inte gav så mycket vila...även om vi inte gjorde så vansinnigt mycket.
Igår, dagen efter mitt utbrott, gjorde R mycket mer än vad han brukat göra den senaste tiden. Han kunde masa sig ur soffan och hoppa ut till ungarna som satt vid datorn eller vad det nu var och hjälpa dem skriva in en webadress t ex. Eftersom ungarna hörde mitt utbrott i fredags (och de såg lite chockade ut eftersom R och jag aldrig ens varit i närheten av att gräla tidigare) så har även de (åtminstone tjejerna) skärpt sig.

R satt på en stol framför spisen och lagade mat igår ;). Han sa att han förstod hur det var att vara 1,30 m hög och stå vid en spis nu ;). Visst, jag hade varit och handlat, men det beror på att jag ändå skulle åka och hämta min telefon som nu varit på semester utan mig ett tag (telefonen stendog för ett par veckor sedan), och nu var den hemkommen igen. När jag ändå hämtade den i grannstaden så passade jag ju på att handla.

Satt och stickade på en bolero som Paulina skulle få till en klänning hon fick i födelsedagspresent av sin faster. Klänningen är svart med glittermönster, och den blev snabbt en jättefavorit såklart. Hon ville ha den på festen, men den hade bara axelband så jag tänkte att en svart bolero över skulle passa. Nu hade jag ju fått massor av svart glittrigt garn över från benvärmarna jag stickade (jag köpte 4 nystan á 100 g, och det gick åt strax över 1 nystan till 2 par benvärmare), så jag letade upp ett mönster och hittade ett som passade.
Tröjan var väldigt snabbstickad, men eftersom jag varit så trött på kvällarna har det inte blivit så mycket stickat som jag hade hoppats så jag satt på förmiddagen igår och gjorde färdigt den. Paulina blev jättenöjd med den, och hon fick mycket beröm för den på festen. Så här blev resultatet:

Nu hade hon inte på sig de där skorna, utan tog sina svarta stövlar istället.
Nu har jag lovat att sticka en likadan bolero till Simone. Hon har en rosa klänning som hon gillar och jag tänkte sticka en "pälsbolero" till den, men så var just det garnet slut i affären (lokala Konsum) så jag frågade om hon också ville ha en svart och det ville hon. Eftersom det inte gick åt mer än strax över 1 nystan till boleron så har jag ungefär 1 3/4 nystan kvar så det räcker till en bolero till!

På kvällen skulle vi då åka in till Västerås, och jag skulle såklart köra. Jag avskyr verkligen att köra när det är mörkt. Min mörkerseende är inget att hurra för, vilket gör att jag spänner mig väldigt mycket och får galet ont i huvudet. När vi åkte in vid 17:30 så var det mycket trafik (= många mötande bilar som bländar) så jag hade jordens huvudvärk när vi kom fram. Jag var väl inte på världens charmigaste humör eftersom jag inte ville åka alls från början (men jag vet ju att bara jag kommer iväg så tycker jag att det är kul, eftersom det är så härliga människor med), men jag tog mig i kragen och fixade till ett leende och började mingla. Det är så många människor som jag inte träffat sedan i somras/höstas eftersom de bor utspridda från Helsingborg och Malmö till Sundsvall. Det är även ett gäng från Danmark som kommer.
Efter några minuter i festlokalen var huvudvärken borta och jag var på bättre humör än på länge.
Tjejerna var jätteglada för de fick sälja lotter i vanlig ordning, och jag lyckades vinna en tröja.

När vi skulle åka hem strax innan midnatt sa Roger att han kunde testa att köra en liten bit. Det var ju ingen trafik direkt så det var inte så mycket han behövde vänsterbenet till (det är ju motorväg större delen av vägen). Det funkade bra att köra så han körde hela vägen hem. Jätteskönt!
Väl hemma var det bara att slänga sig i sängen. Ungarna somnade nog nästan direkt när de hade lagt sig. Simone hade somnat tidigt i bilen, medan Victor och Paulina var vakna nästan hela vägen hem (de höll på att somna 3 minuter innan vi svängde in på gården, så det gick att prata med dem så de höll sig vakna), så ungarna var supertrötta.

Idag ska vi bara vara. Paulina ska väl leka med en kompis, M, som ringde nyss (men Paulina var inte vaken ännu ;)). Själv ska jag försöka få lite pluggat. Har en intervju att transkribera tills imorgon. Känner inte alls för det eftersom det är en övning bara. Jag har egna intervjuer att göra som jag också ska transkribera så småningom. Jag har också en fet engelsk psykologibok som ligger och ropar på mig. Den har jag bara börjat kika i och måste ha fixat den uppgiften till den 11:e februari. Dessutom har jag en biblioteksbok som ska vara inlämnad den 4:e, som jag inte har läst ut (och DET är inte likt mig, jag brukar ha lämnat in böckerna inom en vecka ungefär).

Nu ska jag ta tag i dagen...

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg