torsdag 19 februari 2009

PMS:ig häxa

är jag idag! Jajamen, här kommer inga komplimanger uthoppandes ur munnen, och det har familjen verkligen märkt av idag. Jag går till och med och njuter av att vara en liten führer här hemma. Pekar med hela handen, ber ingen göra något, utan säger vad de ska göra istället. Inga långa meningar från mig, bara kortstaviga ord, sånt som går snabbt att säga. Japp, sån är jag idag...

Fick en flashback igår. Simones ena kompis heter T (eller det heter hon ju inte egentligen, men vad hon egentligen heter det får ni fortsätta undra över). Hennes mamma heter A-K (den var lättare, va?) och T har en storasyster som också heter T (precis som lillebror i den familjen). När Simone lekte med T (lillasyster alltså) igår började jag fundera på om inte storasyster T låg i A-K:s mage samtidigt som Paulina låg i min. Jag började fundera på om inte vi var i samma föräldragrupp på MVC. Det var en tjej där som hette A-K nämligen, men de bodde i grannkommunen då. Tänkte att jag måste ju fråga. Så idag när jag mötte A-K i sporthallen när jag skulle lämna Simone på gympan så frågade jag, och visst var det hon. Hon fick också lite flashbacks från den tiden.
Det är lite kul för hennes äldsta T är född i början av februari -01 (Paulina föddes på Lucia -00), hennes mellersta T är född på sommaren -02 (precis som Simone) och hennes minsta T (som ju också var en kille då) är född sensommaren -04 (precis som Hilding Vilding a k a Victor). Lite skoj!

Nej, nu ska jag sätta mig i soffan och förpesta miljön i vardagsrummet...

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg