söndag 8 februari 2009

Sjuka drömmar

Finns det fler än jag som alltid drömmer väldigt konstiga och rätt sjuka drömmar?
Jag har aldrig drömt en mardröm. Varje gång en dröm tenderar att likna en mardröm, flippar den ur och blir helsjuk.

Inatt hade jag en dröm som verkligen var av det sjukare slaget. Jag minns att jag kände mig lite uppjagad när jag vaknade, och det berodde väl på att jag i drömmen riskerade ett fängelsestraff för vandalism eller terrorism eller liknande. Vad jag drömde? Jag minns inte exakt, men det handlade om tåg som spårade ur, dumprar som hamnade i floden och 4 helikoptrar som hängde över en broreling. Allt hade att göra med några papperslappar och en falukorv... Jag minns inte alls HUR allt hängde ihop, men något som jag och några kompisar gjort (som inte alls var något annat än en helt normal handling) fick väldigt märkliga konsekvenser. Vi fick veta att polisen jagade oss, pga allt som hänt, och vi var tvungna att göra oss av med bevisen som var några papperslappar (bl a kassakvitton och någon restaurangmeny) och en falukorv.
Man kan ju undra hur min hjärna fungerar egentligen... Den verkar verkligen leva ett alldeles eget liv på nätterna. Det livet ligger så långt bort från mitt egna liv som bara går.

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skrattar, nej riktigt så extrema dörmmar har jag inte men dock drömmer jag mycket knas. Och tydligen börjat göra saker i sömnen igen :(, fast jag håller mig i allafall i sovrummet. Jag vaknar väldigt ofta av att jag tex måste snygga till i sängen, tex flytta på boken som ligger brevid och känsla finns att det kommer komma någon in i rummet.

Ango sa...

Ullis:
Jag hade mycket konstigt för mig i sömnen när jag var yngre. SOm tur var höll jag mig också i sovrummet (gömde min kudde, vände upp- och ner på papperskorgen eller rev ut en massa böcker ur bokhyllan t ex). Numera är det bara drömmarnas värld som är konstiga. Men de är mer än lovligt konstiga ;).

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Hahahaha - du har tittat för mycket på film. Jag tycker ofta att det blir helt bisarra följder av små händelser i filmer - för att de liksom aldrig pratar KLART med varandra.. Halva konversationer och inga förklaringar... Det låter som om det är något sådant konstigt i dina drömmar också, haha!

Nog för att jag kan drömma konstiga saker, men jag tror du slår mig med hästlängder :).

Populära inlägg