tisdag 3 februari 2009

Plugga, plugga och plugga lite till

Nu är det bråda dagar. Har hur mycket som helst att göra i skolan, vilket betyder att tiden till bloggandet minskar drastiskt.
Jag läser ju en B- och en C-kurs parallellt, vilket innebär att det är galet mycket. I C-kursen läser jag metod och där har vi en inlämningsuppgift som ska vara inlämnad senast fredag nästa vecka. Inlämningsuppgiften består av att vi ska göra 2 intervjuer, utifrån egna intervjuguider, och transkribera dessa och sedan analysera och rapportera på 4 A4-sidor. Intervjuerna måste vara minst 15 minuter långa, helst 30 minuter. Det blir en del att skriva på det...
I B-kursen är det tokmycket litteratur så första 3 poängen berör en bok på engelska, där vi ska skumma igenom hela boken, välja ut de 4 intressantaste kapitlen och skriva en frågeställning + svar till varje kapitel. Varje kaptel ska bli 1 A4-sida (=4 A4-sidor). Detta ska vara inlämnat på onsdag nästa vecka, och senast söndag nästa vecka ska vi ha kommenterat någon annans frågor och svar... Bråda dagar!

Nu ska jag skjutsa ungarna, så jag kan sätta mig och plugga sedan!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg