fredag 28 augusti 2009

"Jag handlade så det blir tacos imorgon",

sa maken igår när han kom hem efter att ha varit och handlat lite.
"Ja, vad bra", sa jag. "Ja, du kan väl köpa russin och kryddor för det glömde jag", sa han. Självklart... Så tittade jag idag på vad som behövde inhandlas (vi har inte storhandlat ännu, utan ska göra det i helgen), och vad han handlade igår. Konstaterade att det enda som fanns hemma var nötfärs, majs, riven ost, bananer och tomater... Jamen, då så, då var det klart till tacosen. Jag behövde bara handla taco-chips, kryddor, sallad, gurka, russin, ostdipp, salsa, nötter, tortillabröd, gräddfil och lök. Tur att maken hade handlat så det kunde bli tacos ikväll...

Förresten; när ni äter tacos; vad har ni till? Alltid kul med inspiration.
Vi har: nötfärs, riven ost, gräddfil, isbergssallad, gurka, tomater, lök, salsasås, jordnötter, bananer, paprika (ibland, inte alltid), tortillabröd, chips, majs, russin och numera vill Paulina ha ostdipp också.

Pussen & Kramen
/Ango

5 kommentarer:

Amy sa...

Vi brukar inte ha för mkt tillbehör, för då vet man till slut inte vad som smakar vad. Men tortillas, nötfärs, gurka, tomat, majs, avocado, salsa, gräddfil och riven ost är ju inte lite heller. ;-)

Mamma J sa...

Underbara Ango! Nu föll du så där otroligt väl in i min vardag så jag tror jag är med i Truman Show igen. För precis det där ville ju jag veta! :-)

Vi är hyfsat tråkiga när det gäller tacos - och har inte så mycket till, men så fick jag för mig att jag ville ha lite ny inspiration. Och fick det helt gratis!!!

Vi har "bara" mjuka eller hårda bröd, lite beroende på vad vi är sugna på, köttfärs med tacokrydda, guacamole (gjord på avocado, cremefraiche, vitlök, citron, salt och cayennepeppar - riktigt slät i mixer), majs, tomat, gurka och riven ost. Vi kan inte äta tacos utan guckan, kan man väl säga - så det är väl den jag kan tipsa om till er som ni inte har :-).

annica sa...

Oj, vad mycket ni har till tacosen! Vi har inte alls så mycket, men där emot har vi ananas till också. Och gräddfil (för det nämnde du väl inte?).

Hoppas att maten smakade bra!

Trevlig lördag.

mrmix sa...

Tjenis Ango, vi är nog ganska "vanliga" när de gäller taco käkandet: mjuka bröd (stora lr små) köttförs, ost, tomat, gurka, majs, champinjoner, annanas, medium & stark salsa samt gräddfil och hackad lök. Å fan så gott e de oxå :)

/ Fredrik
http://m-r-m-i-x.blogspot.com/

Ango sa...

Amy:
Det blir ju mycket saker trots att man inte tycker att man har så mycket till ;).

Mamma J:
Guacamole är det ingen här som tycker om. Vi kör bara gräddfil, vilket ungarna älskar, och vi vuxna vill ju ha het tacosås till också.

annica:
Ananas testade vi den här gången. Det var riktigt gott till så den kommer vi säkert ha kvar!

mr mix:
Men hallå! Har du hittat hit?
Visst är det gott med tacos?! Praktisk mat när det är många viljor om smaken ;).
Hur går det för Z i skolan? Tycker han att det är kul att börja?

Populära inlägg