torsdag 13 augusti 2009

Planera begravning

Idag klockan 13:00 ska jag och min morbror vara på Fonus och planera begravning. Det känns tungt.
Jag har försökt komma ihåg så mycket jag bara kan från alla samtal mormor och jag har haft genom åren om begravning. Hur hon skulle vilja ha det. Hon ville kremeras, så det blir det. Funderar på blommor. Pioner var hennes älsklingblommor, men det blir svårt att få tag på till begravningen. Nejlikor avskydde hon eftersom det var just en begravningsblomma i hennes ögon. Det kanske blir rosor, då.
Musik? Försöker minnas hennes favorisånger. "Det finns en stad ovan molnen" gillade hon, och den passar ju på en begravning. Annars Var Elvis Presley den stora idolen. Kanske man kan hitta något passande i hans repertoar?!

Barnen är utlånade till höger och vänster idag. R jobbar, och jag vill inte ha med allihop till Linköping. Det blir en psykiskt jobbig dag ändå idag!
Tjejerna ska vara hos varsin kompis och Victor ska vara med R på jobbet. Ska åka runt och lämna av dem vid 11-tiden på alla ställen, för att sedan sätta mig i bilen och köra ner till Linköping.

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

♥ Elin ♥ sa...

Jag är ledsen för din skull.

På en begravning jag var på i våras sjöngs "Du är alltid en del utav mig" och sen spelades "Jag har hört om en stad ovan molnen" båda var jättefina! "Himlen är oskyldigt blå" är också fin.

Kram Elin

♥ Elin ♥ sa...

Alla 3 låtar finns förresten på min blogg. Klicka på youtube.

Kram igen

Populära inlägg