lördag 1 augusti 2009

Bakat färdigt för idag

Tack för era peppande kommentarer! De uppskattas mycket! Tyvärr har nojjan tilltagit en aning. Helt utan grund såklart. Anledningen till att jag börjat nojja mycket mer är att en tjej som jag följt en del på ett föräldraforum idag fick veta att hennes bebis dött i magen.
Den här tjejen och jag har följts åt i missfallen och längtan efter ett fjärde barn. När jag fick veta att jag var gravid igen kunde jag konstatera att hon också var gravid igen. Hon var 3 veckor före mig i graviditeten. Jag blev såklart jätteglad för hennes skull. I helgen har hon misstänkt att hennes bebis dött, och hon fick det bekräftat idag. Hon är i v 19, men bebisen dog i v 14, bara dagar efter att hon gjort moderkaksprovet. Jag är så ledsen för hennes skull, och så extra nojjig för mig...såklart! Nåja, jag ska klara mig igenom det här!

Idag har jag och Paulina bakat inför morgondagens kalas. Victor fyller ju 5 år imorgon, och Simone fyller 7 år på tisdag.
Vi har bakat 120 kanelbullar, 50 glutenfria kanelbullar, 25 bananmuffins och 25 glutenfria bananmuffins och en glutenfri tårtbotten till morgondagens tårta. Det tog lite över 3 timmar att bli klar med bakningen. Nu är det klart, ska bara baka lite till imorgon. Rosa och ljusblå maränger har jag lovat att vi ska göra. Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på TV. Resten av familjen ska glo på Harry Potter, och enligt mig är det riktig skit så jag tänker inte göra dem sällskap!


Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Amy sa...

Det var inte lite bakande det! =)
Duktiga ni har varit!

Mamma J sa...

Heja er!

Visst är det så att det är nojigt - men trots allt får man betänka att det är ovanligt att sådant där sker. På varje graviditet som inte går bra så går det ju många många som faktiskt går precis enligt planen. Jag fortsätter självklart att hålla tummarna för att det kommer en liten en i januari. En tjej tror jag på, som sagt :-).

Populära inlägg