tisdag 25 augusti 2009

Vardag igen!

I fredags började barnen skolan igen. Tjejerna började 1:an respektive 3:an, och lilleman började sitt sista år på vårt älskade dagis.
Igår började jag själv skolan igen. Har en kurs i kriminologi som började igår, en kurs i neuropsykiatri och kriminologi och en kurs i socialrätt börjar nästa måndag och så blir det ännu en kurs som börjar senare i höst! Ska bli kul att ta tag i skolan igen, även om det alltid känns väldigt rörigt i början.
Simone är jättelycklig över att ha börjat skolan på riktigt och ser fram emot att få läxor (tokunge). Paulina är jättelycklig för att de ska börja med slöjd den här terminen. Hon fick träslöjd den här terminen, och så byter de efter jullovet så hon får syslöjd istället. Imorgon är premiärlektionen, vilket hon längtar till!
Victor är bara glad att få vara tillbaka på sitt älskade dagis. Tyvärr kom inte bästisen G tillbaka förrän igår, men nu är ordningen återställd så de får leka igen (de har inte träffats på över 2 månader).

Själv är jag ganska glad över att ha fått en av hemtentorna godkänd (den andra vet jag inte ännu). Det var den i litteraturvetenskapen som skulle vara 10 sidor lång som jag fått godkänd. Jag "slängde" ihop den på en dag. Massor av ordbajsande blev det!
Jag är bara glad att jag slipper komplettera den och kan lägga den bakom mig!

I eftermiddag åker vi ner till Linköping en sväng. Nu är det bara 1 vecka kvar till begravningen... Min morbror skulle ha möte med prästen idag. Får höra ikväll vad de bestämde.
Jag letar fortfarande efter gravsten. Fy sjutton vad dyrt det är! Vi blev rekommenderade att leta på nätet, men det är lika dyrt där. Funderar på att hämta en fin natursten istället. Vi har ju ett stort grustag här i närheten där det finns mängder av naturstenar överallt (ja, jag skulle inte gå in i grustaget och stjäla en såklart, utan ta en som ligger i skogarna runt omkring, men som kommit från grustaget). Får se hur det blir. Jag letar vidare så länge!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg