lördag 1 augusti 2009

Ska försöka vara aktiv idag!

Imorgon är det släktkalas eftersom Victor fyller år, och även Simone ska grattas eftersom hon fyller på tisdag. Tänkte ta och baka bullar, tårtbotten och några kakor idag.
Igår var jag allt annat än aktiv. Hade en riktigt trist dag då jag kände mig allmänt anti till allt. Konstig känsla eftersom jag inte kände känslor alls, jo lite nedstämd kände jag mig. Inget kunde få mig att skratta eller bli arg. Hoppas det blir bättre idag!
Det enda riktigt "roliga" igår var när jag låg i badkaret och bebisen gjorde en frivolt i magen, så det gick vågor på vattnet. Det var första gången det syntes utanpå!
Jag är ju fruktansvärt nojjig fortfarande. Eftersom jag bara är i v 16 så känns inte bebisen av varje dag, och framför allt inte hela dagarna. Jag är mest hela tiden övertygad om att den har dött i magen! Försöker att inte tänka på det alls, men det är svårt.
Nu är det bara 2½ vecka kvar till rutinultraljudet, och det är ännu ett skäl till att nojja ihop. Jag är säker på att något ska vara fel! Usch, varför utsätter jag mig för det här?

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Amy sa...

Det kommer att gå bra, du har många bloggvänner som håller tummarna. =)

P.S Jag fyller också år på tisdag... =)

Anonym sa...

Du ska se att det kommer att gå jättebra.När jag väntade dottern var jag ganska nojjig väntade liksom bara på att det skulle hända nåt men det gick jättebra och idag är hon en tjej på 18 år !!

Mamma J sa...

Ja, det kan man fråga sig. Varför man utsätter sig för det :-). Men, resultatet brukar ju bli så himla bedårande - och det är jag övertygad om att det kommer att bli den här gången också. Jag tänker sticka ut hakan och säga att jag tror det blir en tjej till!

Populära inlägg