tisdag 26 januari 2010

Jag ska bli ännu mer egoistisk

Jag är så trött på att jag ska slå knut på mig själv för att behaga alla andra i familjen. Jag är så trött på att jag ska känna mig "lat" för att jag inte tvättar eller tar hand om disken. Jag är trött på att det ska vara så självklart att jag ska ta hand om barnen och tillgodose deras önskemål. Nu tänker jag göra som den manliga delen av familjen: Tänka på mig, mig och mig!
Så fort jag får en minut över ska jag sitta vid datorn, eller sova framför TV:n. Jag ska byta kanal när andra kollar på TV. Jag ska inte bry mig om att diskmaskinen behöver plockas ur, och jag skiter i om det inte finns rena kläder!!!
Kanske ska jag börja passa upp på en tonåring och behandla denne som en 5-åring istället, för det är tydligen förbannat viktigt!
Japp, jag är en riktig bitterfitta idag!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

mrmix sa...

erkänn nu ango, de där kändes skönt å få ur dig va?? ;)

Förstår hur du tänker å menar, *även om jag med säkerligen har dagar då ja passar in på den manliga beskrivnignen du gav nu*

Hursomhelst hoppas ja allt e bra me dig å famlijen.
/ Mrmix

Ango sa...

mrmix:
Japp, det var himla skönt att få ur sig, och att få vara lite bitterfittig sådär ;).
Jag är inte heller perfekt (hela tiden, bara nästan alltid ;)), men just idag har jag ont, är trött och känner mig så sliten... Jaja, imorgon blir det bättre!
Det är bara bra med oss, allihop! Hur är det med er?

Populära inlägg