onsdag 27 januari 2010

Snö, snö och mera snö

Visst sjutton stämmer det när man säger att man kan se på rönnbären hur vintern kommer bli?! Mycket rönnbär = mycket snö. Förra året måste det ha varit rönnbärsrekord. Har nog aldrig sett så mycket rönnbär i hela mitt liv...och nog fick vi snö därefter också.
Idag blev det visst snöstorm. Fick ju en tid till läkaren med Simone kl 9:15. Eftersom vi bara har en bil för tillfället så skulle jag gå och hämta Simone i skolan för att sedan gå till VC. När jag fick tiden hade jag 45 min på mig, vilket skulle räcka om jag skyndade mig lite.
Packade ner minigrisen i vagnen, tittade ut genom fönstret och såg att det snöade lite. Inte så farligt. Brydde mig inte ens om att ta på en mössa, för det var ju inte så hemskt väder...trodde jag. I fortsättningen ska jag INTE kolla vädret här inne på gården, utan titta ut åt ett annat håll, för annars ser man ett betydligt mildare klimat uppenbarligen.
Kom ut från gården, ut på gatan och möts av stormen... Jisses, vilket väder. Fick knäppa igen så mycket som bara gick på vagnen så det knappt fanns tillstymmelse till lufthål åt minigrisen. Snön for åt alla håll och kanter så det blev snabbt snö överallt, men inte på minigrisen som tur var.
15 minuter tar det att gå i rask takt till skolan. När jag kom fram var jag som en snögubbe med knallröd näsa och öron. Gissa om jag svor åt att jag inte hade tagit på mig mössa!
Hämtade Simone och gick iväg till VC. När vi kom ut 45 min senare hade det snöat galet mycket. Säkert 3-4 cm på bara den korta stunden.
Nu räcker det verkligen med snö! Det som är kan ligga kvar, det gör mig inget, det är ju ändå snart sportlov. Bara det inte kommer mer nu! När våren kommer så kommer hela Sverige översvämmas (och som vanligt kommer folk bli lika chockade över vårfloderna som de blir av snön i december).

Besöket på VC visade att damen ifråga inte hade någon öroninflammation och heller inga streptokocker, vilket var positivt. Däremot hade hon en indragning på trumhinnan på det örat som hon har ont i (och det som hon känt att det runnit i). Detta är inget farligt, men väldigt obehagligt. Det går över av sig självt och borde vara borta inom några dagar. För att lindra obehaget ska Simone "tryckutjämna" (blåsa ut genom öronen) några gånger varje dag. Skönt att det inte var något som krävde penicillin!

Minigrisen har börjat kräkas väldigt mycket och har idag/ikväll haft väldigt ont i magen. Ska testa att byta ut Baby semp mot NAN istället och hoppas att det blir bättre. Just nu är han lugn, och jag hoppas att det håller i sig hela natten!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg