onsdag 27 januari 2010

Bitterfittan åkte ut!

Idag är det en bättre dag, så bitterfittan är ett minne blott...för den här gången! Hon kommer säkert och hälsar på igen så småningom, men det får dröja tills dess.

Idag måste jag fixa en läkartid till Simone. Hon började i lördags säga att hon hade ont i ena örat. Eftersom hon dessutom är förkyld och hade lite feber då, så har jag haft koll på hennes öra ifall det skulle vara en öroninflammation.
I måndags sa hon att det kändes som om det rann något i örat. Kan ha varit en öroninflammation alltså. Nu hör hon dåligt på örat så det är säkrast att kolla upp det. Måste därför anlita vårt "suveräna" (IRONI) bokningssystem på VC. Först ringer jag dem...för att få en tid när de kan ringa mig...så att jag sedan kan få en tid till läkaren. Himla smidigt (not)!
Så, nu har jag ringt, och jag ska bli uppringd vid 8:25...

Känner att amningen fasas ut mer och mer just nu i och med att Axel har börjat få tillägg. Vill inte sluta amma, men Axel blir bara sur och grinig när jag försöker amma honom. Det går ju snabbare att få maten genom nappflaskan, så han föredrar ju den såklart. Får se om jag orkar fortsätta bråka med honom, och försöka öka på amningen och minska på tillägget så småningom, eller om jag ger upp amningen istället. Det blir inte än i alla fall, men inom ett par veckor kanske. Det är ju tur att jag inte är rabiat med amningen. Tjejerna ammade jag inte alls mycket. Victor ammade jag tills han var nästan 2 år, för amningen funkade så himla bra. Den här gången verkar det inte funka så bra, tyvärr, men jag vet ju att det blir bra folk av flaskuppfödda också ;). Det enda är att det är lite trist att flaskmata, och amningen är så himla smidig. Maten finns alltid med, har rätt temperatur och trevlig förpackning ;). Jaja, allt går ju att lösa såklart! Får se hur det blir!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Fia sa...

Hej!
Detta med amning är verkligen ett kapitel för sig. Önskar okcså att jag var sån som det funkar så där himla bra och smidigt för men ingen av mina ungar har ju gått upp i vikt enbart på mig så jag har fått ge tillägg, dock inte efter varje mål utan ett par ggr per dag istället. Lite tradigt men vad gör man???
Hittills har jag dock klarat av att amma alla barn och fasat ut ersättningen mot smakisarna sen istället men det har inte alltid varit lätt. Erik är också en rätt bekväm kille så vissa dagar får man amma maratonvarianter för att man inte vågar ge flaskan för du strular han som tusan vid bröstet:/
Det är som du säger att det blir folk av alla barn oavsett vad de äter, flaska eller bröst, så egentligne spelar det ju ingen roll.
Bra k'mpat dock med amningen för det verkar ha varit lite kämpigt med vikten:(
Kram!

Populära inlägg