onsdag 6 januari 2010

Nu har jag

dammat av min viktblogg. Det har redan gått 6 månader sedan jag skrev i den senast, och det var dagarna efter att jag fått veta att jag var gravid. Nu när graviditeten nästan är slut så kände jag att det var dags att ta tag i det hela igen och damma av bloggen.
Har konstaterat att jag har gått upp ca 7,5 kg den här graviditeten. Hade ett mål på 5 kg, vilket funkade fram till julhelgen ungefär då jag började samla massor av vätska i händer, fötter och ben. Då trillade det på ett par kilon till. Jaja, det är helt ok. Jag tar det när bebisen är ute!

Maken vet att jag är jättesugen på att få komma igång och ta tag i min vikt igen, och han frågade om vi kunde göra det tillsammans. Visst, sa jag, det kan vi visst. Han har nämligen gått upp en hel del den här graviditeten ;). Det roliga är att han sa redan i slutet av november att han och en kollega skulle gå ner i vikt tillsammans. De skulle börja "på måndag"... Sedan var det 1 januari som gällde... Vet inte om min kära man känner till något alls om nutrition ibland, men att sitta och äta chips och dricka läsk på nätterna är inte ett framgångsrecept för viktnedgång. Kan ta de senaste två nätterna som exempel. Igår natt = ½ påse grillchips (en normalstorlek...300 g eller vad det är i en sån). I natt = ½ påse baconchips och en 3/4 stor burk med russin. Är det konstigt att man inte går ner i vikt då, eller? Jaja, jag delar inte hans hemska ovanor, och de kan inte påverka mig och min viktnedgång bara bebisen kommer ut och jag känner mig återställd efter snittet! Jag kör mitt race, och maken får köra sitt. Vill han ha draghjälp av mig så får han, om inte så är det hans problem!

Nu är det bara 5 dagar kvar...

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Anna sa...

Men det är väl jättebra att bara gått upp 7,5 kg?! Det är ju typ bebis, moderkaka, fostervatten och vätska. Hojta när du är redo så kör vi tillsammans, jag har gått ner 8 kg men nu gått upp 2 kg under december...så nu är det hårda tag igen! :)

Ååå vad det är spännande att vänta på bebis!! :D

Ango sa...

Anna:
Jag är "nöjd" med min viktuppgång. Den är inte alls mycket. De första 5 kilona hade jag dessutom gått upp innan jag kommit halvvägs så egentligen är jag inte alls bekymrad. Det ska bli kul att se vikten på måndag morgon och vikten på typ fredag morgon när jag kommit hem från BB och mycket vätska och så har försvunnit!
Jag hojtar gärna till när jag känner mig återställd för att komma igång med mer motion! Jättekul att få lite draghjälp och peppning!

Populära inlägg