torsdag 21 januari 2010

Viktproblem

Ja, nog för att jag har det, men nu är det Axel som är problemet. Han vägde ju 3350 g när han föddes. Tredje dagen, när vi skulle åka hem, hade han gått ner till 2990 g, vilket är mer än de "tillåtna" 10 %:en.
Var på BVC igår, onsdag, för premiärvägningen där och då hade han gått ner ytterligare, till 2875 g. Inte bra alls!
Han har varit svårflörtad med amningen och suger inte mer än nödvändigt, så jag har fått bråka med honom för att han ska fortsätta suga. Uppenbarligen har det inte hjälpt så mycket att bråka med honom, utan jag måste bråka ännu, ännu mer, eller börja ge honom tillägg. Har gett honom tillägg i mycket liten mängd vid 2 tillfällen för att se hur hans mage klarar av det, men jag vill helst inte ge honom det, utan få en välfungerande helamning istället.
Inatt var det ett litet matvrak jag hade vid min sida, och han har ätit mer än någonsin vid ett och samma tillfälle. Idag har jag fortsatt vara bråkig mot honom, så jag hoppas verkligen att det gett resultat när vi ska tillbaka för en ny vägning imorgon!
Vad gäller mina egna viktproblem så kan jag meddela att av de 9,8 kilon jag gick upp under graviditeten, återstår endast 1 kg! Underbart!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg