måndag 25 januari 2010

En bra natt!

Vi började ge minigrisen tillägg i fredags. Eftersom han fortsatt att gå ner i vikt så var vi tvungna att börja ge tillägg efter varje amning. Förhoppningsvis gör det att han börjar gå upp i vikt nu. Tillägget har också gjort att han sover bättre, vilket leder till att jag sover bättre också. I natt har Axel vaknat en enda gång för mat. Det var straxt innan klockan 3. Han fick tillägg då också, och vaknade igen först vid 7-tiden när det var dags att gå ur sängvärmen. Nu sover han igen såklart (det enda han gör är att äta, sova och bajsa i princip).
Imorgon ska vi till bvc på ny vägning och då måste han ju ha gått upp i vikt, eller hur?
Jag fortsätter också att gå ner i vikt. På de två veckor som gått sedan kejsarsnittet har nu 11,2 kg trillat av. Med tanke på att jag gick upp 9,8 kg så är det ju bra förstås. Får se hur länge till kroppen släpper av ½ kg/dag, vilket den gör för tillfället. Någonstans tar det ju stopp såklart. Förhoppningsvis kanske jag kan få gå ner lite till innan det gör det i alla fall ;).

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Angie sa...

Vilket fint kort!
Men du - berätta - vad blev det tredje namnet nu då?

Ango sa...

Angie:
Vi har fortfarande inte enats om namnet.Det har varit många förslag, men inget vi kan enas om. Jag står fortfarande fast vid att jag vill att det ska vara något killnamn som påminner om Elsa och Elisabeth. Nu har jag "smakat" på Elis (som Kerstin föreslog några inlägg ner) och jag gillar det väldigt mycket. Nu ska jag lobba för det, och hoppas få med min kära make på det förslaget.

Populära inlägg