fredag 15 januari 2010

Mysbarn

Måste bara få berätta om en så mysig sak som hände igår.
Jag var jättetrött och gick för att lägga mig vid 21:30. Precis då skulle de stora barnen också sova, så de kom och pratade med mig och Axel och skulle säga god natt till oss. Såklart blev det en massa mys i sängen, och jag satt med Axel i händerna så han satt upp på sängen. De andra tre satt runt Axel på sängen. Plötsligt började Axel titta på dem, en efter en, med en väääldigt konfunderad min. Han verkligen studerade dem "noga". Han känner ju såklart igen deras röster, och nu såg han ut som om han verkligen försökte koppla ett ansikte till deras röster! Himla mysigt, och riktig bonding kändes det som!

Idag har Victor varit hemma med mig och Axel, och vi var ute en sväng med vagnen (premiärturen). Victor har bytt blöja och hjälpt till att klä på Axel idag. Nu ikväll är det "tjejkväll" här hemma. Killarna är på innebandy i sporthallen (ja, Axel är ju hemma med oss såklart). Tjejerna slåss nästan om vem som kan ta hand om Axel bäst ;). De väljer ut vilka kläder han ska ha på sig. Paulina valde kläder tills idag, och Simone fick välja kläder tills imorgon. Paulina vill ta hand om blöjbytena (trots bajsblöjorna ;)), så jag har lovat att nästa gång får hon göra det helt själv.
Tänk att det var så enkelt att få en ny bebis ;). Här behöver man inte be om hjälp, snarare be att Axel får sova några minuter utan kärleksförklaringar ;).

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Anna sa...

Låter underbart!! ;)

Populära inlägg