torsdag 7 januari 2010

Xbox 360

Jag beställde ett Xbox 360 till barnen för några dagar sedan, och idag kom det så vi var och hämtade det. Just nu är barnen fullt sysselsatta med att spela spel. Det var ett spel som följde med konsollen och det har Simone provat. Just nu sitter Victor och spelar Colin McRae (rallyspel) så det står härliga till. Efter Victor är det Paulinas tur och hon vill spela nåt Sega tennis, nånting (de två sistnämnda spelen fick vi låna av barnens ena kusin). För en gångs skull kan de göra något utan att bråka... Får se hur länge den friden varar!

Idag hade maken förhandlingar angående sitt varsel. Det var facket och arbetsgivare (kommunen), makens chef och maken som hade möte. Alla höll med om att makens egentliga arbete inte alls stämde överens med den arbetsbeskrivning som finns på tjänsten. Nästa vecka skulle det vara ledningsmöte och då ska ärendet tas upp. Då får han definitivt besked på hur det kommer att bli för hans del! Han fick en positiv känsla när han gick därifrån i alla fall sa han. Eller som han uttryckte det; "Det var ingen jag ville be dra åt helvete i alla fall".
Han bestämde i alla fall att han ska ta ut sina 10 pappadagar nu direkt. Han kommer vara helt ledig på måndag när jag snittas, och sedan kommer han jobba 50 % och vara pappaledig 50 % resten av månaden. På sportlovet kommer han antingen ta semester eller ta ut pappadagar som han har kvar på Victor. Det låter som en mycket bra plan tycker jag!

Var på sista besöket hos min barnmorska idag. Känns trist att "lämna" henne! Jag har verkligen gillat henne jättemycket (till skillnad mot den barnmorskan jag haft de andra tre gångerna). Jag kommer att få träffa henne i alla fall en gång till, och det blir på återkontrollen. Det ser jag fram emot!
Det blev ett kort besök hos barnmorskan idag. Alla barnen var med mig, och de tyckte som vanligt att det var jättekul att lyssna på bebisens hjärtljud. Victor är lika fascinerad varenda gång han hör bebisen. Han tycker det låter så högt! Det är kul att barnen också får höra det som jag alltid får höra. Det blir ju mer verkligt för dem också när de får lite mer fysiska bevis för bebisens existens.

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Barbro sa...

Jag kikade in på din blogg för att se om det hade hänt någonting med din mage än. Ser nu att det är mycket nära. Spännande!
- och massor av "lycka till"
Kram Barbro.

Populära inlägg