lördag 18 april 2009

Strålande sol ute!

Äntligen är det lördag igen, och man slipper att gå upp i ottan...fast det är klart, det gör man ju ändå. Kroppen är ju van. Men det är skönt att gå upp i ottan och slippa stressa iväg.
Imorse, strax efter 4 vaknade jag och hostade och hostade och hostade lite till. Jag kunde inte sluta, och det rev och slet i halsen. Idag har jag ont i halsen igen, det var ju bättre igår. Huvudvärken har också kommit tillbaka... Jaja, den försvann ju när jag var ute och gick igår, så jag får väl ta en långpromenad idag också då.

Igår ringde telefonen, min mobil. Det var en tjej som sa att hon ringde från First Prize obligationslotteri, ett lotteri som jag tackade ja, att vara med i för ett par veckor sedan. Tidigare i veckan fick jag inbetalningskort och alla formalia, men jag har inte hunnit betala in räkningen ännu. Så ringde den här tjejen för att berätta att mitt lottnummer hade vunnit. Hon kunde inte se hur mycket jag hade vunnit. Gissa om räkningen är inlagd i internetbanken för att betalas "first thing" på måndag. Efter att jag har betalat ska jag ringa deras kundtjänst för att bestämma hur vinsten ska betalas ut.
Vinsten är säkert inte alls stor, men det är ju superkul att vinna innan man ens deltagit, typ.
Jag vet en tjej som brukade vara på ett föräldraforum, jag brukade vara mycket på, som 1 vecka efter att de gått med i miljonlotteriet fick ett telefonsamtal från lotteriet att de vunnit 1 miljon! Pengarna kunde inte kommit lägligare till dem, av olika anledningar.
Ska bli spännande att se hur mycket jag har vunnit. Jag gissar på mellan 50 och 150:-.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg