torsdag 23 april 2009

Dataförbud

Just det; måste ju berätta om den disciplinerade familjen jag bor i ;)...
Vi har sedan något år tillbaka dataförbud på onsdagar. Detta gäller hela familjen såklart! Nu har vi bestämt att dessutom ta tag i dessa onsdagar och göra något annat med dessa, och vi har nu bestämt att på onsdagar när ingen ändå kan sitta och häcka vid datorn ska ALLA i familjen hjälpas åt att STÄDA! Bra va? Då slipper vi (läs: jag) gnälla om att jag alltid får städa efter alla andra. Nu slipper ingen undan, utan alla får hjälpas åt (efter förmåga)! Kanonbra projekt som jag rekommenderar alla andra att göra också!
Efter städningen kan man sätta sig och äta något gott tillsammans och känna att man faktiskt presterat ett rent hem tillsammans!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Hehe, det där lät bra!

Men, i vår familj är det inte framför allt datorn som tar mest tid - utan TV:n. Det är jag som sitter vid datorn bara...

Det jobbiga med vår familj är att vi inte hinner så himla mycket på kvällarna i veckorna - iallafall inte den tid vi är samlade eftersom maken kommer hem vid 6 eller 7 och barnen börjar läggas vid halv 7-7 (iallafall de minsta)...

Populära inlägg