tisdag 14 april 2009

Tjejsnack #1

Äntligen drar tjejsnack igång igen.
Tidigare hade jag det på min hemsida, men den har jag lagt ner tills vidare, får se om den kommer tillbaka igen. Nu kör jag tjejsnacket här på bloggen istället!
Här är veckans frågor, och mina svar:

1. Vad är det bästa med våren?
~Att solen börjar värma och allt som varit grått och trist börjar spira av liv igen.

2. Vad är det sämsta med våren?
~"det som göms i snö...". Solen värmer även upp all hundskit som legat under snön, och som folk inte behagat plocka upp, så det stinker hundskit överallt.

3. Har du/vill du köpa nya vårkläder, vad?
~Jag har inte köpt något nytt ännu. En jacka ska jag köpa, byxor också, men sedan satsar jag på sommarkläder istället.

4. Har du sett några vårtecken än, vad?
~Lövsprickning både här och där har jag sett. Vårblommorna finns överallt nu. Allra största tecknet är väl ändå solen och värmen vi haft i påsk...

5. Brukar du göra nåt speciellt på våren, vad?
~Nej, inte tidigare, men i år blir det "trädgårdsfix".

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Johanna sa...

Hej hej! Kikar in här från tjejsnacket. Visst är det härligt med vår? :)

♥ Pernill@ sa...

Då är det skönt att bo i den delen av landet där vi aldrig har snö.....
Hundskiten syns hela tiden....

Linda sa...

Visst är det kul att tjejsnacket är igång igen!!
Ja du har så rätt så om det där med hundskiten*usch*
Hoppas du haft en fin vecka än så länge //Linda

Populära inlägg