fredag 24 april 2009

Vår igen!

Idag är det verkligen vår ute, och det förvånar mig lite grann. Varför? Jo, det är nämligen marknad här i hålan idag och imorgon. Denna marknad är alltid sista helgen i april, varje år, och det regnar VARJE år. Men inte i år. I år är det riktigt härligt väder! Jag är riktigt chockad!
Marknad innebär tjat från ungarna, och det blir ju inte mindre ju äldre de blir, utan tvärtom. I år blev de lovade åkband på tivolit och 200:- var i fickpengar (MEN de fick ta av sina egna sparpengar till fickpengarna). På tivolit (Björkmans tivoli, ett sånt där litet ambulerande) visade det sig att det inte fanns några åkband, bara åkhäften för 240:-/st. Det var ju bara att köpa... Inga diskussioner liksom!
Ungarna åkte och åkte och åkte lite till och det verkade som om de var ganska nöjda efter att ha åkt upp sina biljetter.
Tog en tur på marknaden och inhandlade Päppas whiskysenap, som är ett MÅSTE, och köpte även enrikrökt fläksfilé som var så god (den smakade som om någon suttit i en liten norrbottnisk stuga och rökt den, typ) att det liksom inte var något att diskutera.
Köpte också lite nötter, men tyckte det var trist att det bara fanns naturella cashewnötter, och inget annat (och det fanns säkert 40 olika sorter). Nåja, köpte lite frön och så också.

På förmiddagen var jag och handlade på Biltema. Lite olja och tändstift, men passade också på att köpa diskmedel (maskin och hand), eftersom Biltema har tamejsjutton allt och lite till numera!
Imorgon blir det en tur först till Loppisen och sedan blir det Plantagen för att äntligen handla jord och blommor! Efter det blir det grävande i rabatterna halva lördagen eller så.

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Hehe, då kan jag säga att jag INTE är förvånad över att det är bra väder den här helgen. BRF:n har planerat in vårens städdag imorgon och någon i styrelsen har en tumme med vädergudarna. Jag har under mina 11 år i föreningen inte varit med om att det har regnat på en enda städdag. Någon enstaka gång har det varit lite mulet - men i stort sett alltid är det kanonväder den dagen!

AnnaK sa...

Låter som en toppendag, trots att det blir gröt resten av månaden. *hihi* Loppis är så kul, hoppas du hittar några fynd. Kram!

Populära inlägg