fredag 10 april 2009

Skvallerpressen...

Jag blir så trött på skvallerpressens rubriksättningar för att sälja lösnummer (det enda de säljer).
Jag brukar aldrig läsa skvallertidningar, utan det blir att jag läser på framsidorna när jag står i kö i butikerna. Igår var vi och handlade och stod i kö några minuter. Jag läste då om "BondeMagnus" och hans Emma (de heter väl Magnus och Emma?) och de var citerade: "Äntligen är hon här! Leia är det bästa som har hänt oss." eller något liknande. Jag sa till R: "Jag kan ge mig sjutton på att de har skaffat en hund!". Jag bläddrade (jag vet, det är pinsamt) fram uppslaget i tidningen och visst tusan var det en hund de skulle ta hand om. Om jag inte minns helt fel så var det en labbe vid namn Leia.
De riktiga sladdertackorna läser på framsidorna och drar såklart slutsatsen att de har fått barn, en dotter vid namn Leia....
Jaja, det finns ju, tyvärr, folk som köper eländet, och därför fortsätter det ju!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Kom in på din blogg just för att jag i kön på Ica läste samma rubriker om "Leia". Hade inte möjlighet att tjuvbläddra igenom och snabbläsa artikeln så för att stilla min nyfikenhet var jag tvungen att googla..... :-D

Populära inlägg