söndag 26 april 2009

Underbart härlig söndag

verkar det bli idag! Ännu en dag som ska spenderas utomhus, skurandes terrassvägg... Mindre kul, men det blir fint efteråt!

Simone skulle sova hos en kompis natten till idag, men vid 3:30 ringde hon och ville hem. Tur att kompisen bara bor 50 meter bort, så Simone kunde springa hem själv. Jag lovade att tända lampan utanför dörren och stå och vänta i dörren.
Innan Simone ringde låg jag redan vaken. Jag vaknade först av att det lät som om någon sprang omkring på balkongen. Jag låg och lyssnade ett tag, sedan gick jag upp för att kolla. Nej, det var ju ingen där, det blåste bara ganska mycket. Stängde balkongdörren, gick på toa och gick och lade mig igen. Kunde inte somna om, utan låg och funderade lite på allt möjligt. Så plötsligt hör jag någon som pratar från nedervåningen. Victor och Paulina låg och sov i storebrorsornas rum (lite spännande att sova på undervåningen helt själva ;)), men det var inte deras röster jag hörde. Spetsade öronen och hör en mansröst. Inser att en TV är på (klockan är då 3). Funderar på om Victor har vaknat och satt på TV:n. Går ner för trappen och inser att det är TV:n i vardagsrummet som är på!!! Ungarna ligger och sover i sängarna, så de har inte satt på TV:n. Det är 3:e gången på 2 veckor som TV:n startat mitt i natten.... Börjar bli lite trött på allt konstigt som händer i det här huset.
När jag kom upp för trappen kunde jag ju inte somna, och straxt efter ringde telefonen så jag fick springa ner igen. Då var det ju Simone som ville komma hem.
Känner mig lite seg idag efter nattens turer. Jag hoppas ändå på att det blir en riktigt härlig dag i solen!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

AnnaK sa...

Hu, ni har tydligen ett eget husspöke också. Husmus och husspöke, inte dåligt! :)

Mamma J sa...

Huuu... Spöken... Jag säger bara huuuu!

Populära inlägg