torsdag 18 september 2008

Sjuk liten kille

Igår somnade Victor redan vid 18:30 och sov hela natten fram till kl 6:40 ungefär.
När han kom upp lade han sig i soffan och tittade på barnprogrammen på TV. Jag försökte prata med honom, men fick knappt några svar av honom. Tänkte inte så mycket på det då, men någon halvtimme senare försökte jag busa med honom, men det var inte lätt. Han var väldigt svårflörtad, vilket han INTE brukar vara annars.
Så var det dags att gå till skola och dagis, och Victor sa att han inte ville gå. Han ville vara hemma. Han orkade inte gå, sa han. Då såg jag att han var alldeles vit i ansiktet. Förstod ju att han inte alls mådde bra.
Han blev såklart hemma idag. Vi gick till dagis och pratade med dem (det ligger på väg till tjejernas skola, och bara snett över gatan från där vi bor) och sa att han skulle vara hemma idag.
Nu ligger han i soffan och tittar på TV med en filt över sig. Jag vet fortfarande inte vad som är fel. Han är likblek, kall i ansiktet, men har ingen feber, fryser och säger att han har ont i ett knä (men han haltar inte eller så). Jag vet inte alls vad som är fel, bara att något är det. En infektion i kroppen...nej, nu kräks han...nu vet jag vad som är fel!


Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg