måndag 15 september 2008

Ny vecka igen

Så är måndagen här igen, och jag tycker faktiskt att det är ganska skönt!
Miraklet jag skrev om i förra inlägget var otroligt kortvarigt! Datorn funkade, jadå, tangentbordet var lite si och så, men vi satte in ett externt tangentbord för att kolla om hårddisk och sånt funkade (det gick inte att trycka på enter och några andra tangenter på laptopens tangentbord) och visst, det gick att logga in, men det visade sig att så länge det bara fanns lite, lite kräm i batteriet så funkade datorn. När vi satte i nätsladden så funkade den inte igen... Konstigt, men det är bara att konstatera att datorn mår dåligt och nu måste jag ta mig i kragen och ringa Fujitsu-Siemens och försäkringsbolaget så jag kan fixa datorn och få tillbaka den igen!

En fräckis, för att sätta ribban för veckan...
En dag ställde läraren en fråga till Lisa som råkat slumra till i sin bänk:
"Vem skapade universum Lisa?" När Lisa inte reagerade, så tog lille Jonny, som satt bakom Lisa, sin penna och stack henne i ryggen.
"Åh Herregud!" skrek Lisa.
"Jättebra Lisa!" sa läraren och Lisa somnade om. Efter en stund frågade läraren Lisa igen;
"Vem är vår herre och räddare?" Men Lisa reagerade inte heller denna gång från sin sömn. Ännu en gång fanns Jonny där med sin penna och stack henne i ryggen, vän som han var.
"Jesus Christus!" skrek Lisa.
"Jättebra" sa läraren nöjt igen medan Lisa återigen föll in i sin härliga sömn. Sedan frågade läraren Lisa en tredje gång;
"Vad sa Eva till Adam efter att hon hade fått sitt tjugotredje barn?"
Ännu en gång sov ju Lisa så Jonny fick rycka in med sin penna; han böjde sig fram och petade på henne igen, men den här gången så hoppade Lisa till och skrek:
"OM DU STICKER DEN DÄR JÄVLA GREJJEN I MIG EN GÅNG TILL SÅ KOMMER JAG BRYTA DEN I TVÅ OCH TRYCKA UPP DEN I RÖVEN PÅ DIG!"
Läraren svimmade!!


Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg