lördag 27 september 2008

Jag = en nagel i ögat på de bestämmande?!

Sedan jag fick barn, har jag fått en ny "hobby", att vara en nagel i ögat på kommunpolitiker.
Det började väl egentligen när jag själv blev fritidspolitiker och gick på möten i kommunfullmäktige och jag såg hur illa allt sköts, och hur vanligt det är att det är HELT fel personer som sitter och bestämmer för vår räkning.
I vår kommun avvecklar man allt som går att avveckla, och skolan är ju tacksam att avveckla. En mellanstadieskola och så gymnasieskolan har avvecklats på kort tid. Sättet man avvecklat på har varit helt galet, och inte passerat mig obemärkt.
Jag har sagt vad jag tyckt på möten, och fått många att höja på ögonbrynen, jag har försökt föra en dialog med brörda, men det är hopplöst när siffror är det enda som räknas. Barnen är oviktiga.
Mina döttrars fritids (en villa på 9 rok, 287 kvm med STOR trädgård) ska säljas och barnen (alla 47 inskrivna) ska nu inrymmas på 3 små rum (skulle gissa att vi nu pratar om 75 kvm) på skolan istället (förut hade de 3 minuters promenad till fritids, en promenad som följde en gång och cykelväg långt från trafik). Nu har visningen av huset börjat och igår morse när jag lämnade Simone kom mäklare och 2 spekulanter...kl 8:15 ungefär. Jag blev arg, för det ska INTE skötas när verksamheten är igång. Visningen av huset får ske när huset är stängt, dvs kvällar och helger. Har därför mailat till skolchefen (som är ytterst ansvarig) och påpekat att det av säkerhetsskäl inte är ok (vilken koll har de på spekulanterna?). Obehöriga personer ska inte springa runt bland barnen i huset. Dessutom var det endast 1 personal (kanske bara var 6 barn) som arbetade. Hur kan mitt barns säkerhet garanteras på de villkoren? Vem säger att det inte är en pedofil som utger sig för att vara spekulant, kommer och tittar...på barnen, återkommer ensam vid ett senare tillfälle och hävdar att han fått lov till det? Långsökt, jag vet, men det KAN hända, och när det går att lösa på annat sätt anser jag att man SKA göra det.

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Way to go, Ango! Mig har du då bakom dig hela vägen i detta - för jag anser prick samma sak som du!

Ango sa...

Tack!
Jag blir så vansinnigt sur på kommunledningen när de ignorerar säkerheten och även när de ignorerar barnen fullkomligt, såklart!
Tyvärr känner jag också att andra föräldrar är lite "mesiga". Antingen bryr de sig inte, eller också kanske de känner sig rådlösa, jag vet inte. Ofta när man pratar med andra så får jag en klapp på axeln och de är glada att jag har gjort något...men jag kan ju inte förändra världen ensam (även om jag skulle vilja). Lite fler höga röster behövs!

Kram
/Ango

Populära inlägg